Friday, January 7, 2011

Edge of the World......060111


Tanggal 6 Januari 2011 kami warga melayu Riyadh telah pergi ke satu tempat yang bernama Edge Of The Word (EOTW).. Dengan 12 buah kereta 4WD kami berjumpa di parking lot Le Mall pada jam 7 pagi dan bertolak lebih kurang dalam jam 8 pagi..Al maklum la bila dah beranak kecik nih bukan senang nak bergerak on time...Alhamdulillah semuanya berjalan lancar dan mudah dengan izinNya..Ishkkkk...formal sangat cara I tulis nih....Eh!...dah ber'I' la pulak...hehehehe
Wokeyyy........pagi tu aku terbangun lambat sekitar jam 540pagi..punya la lintang pukang macam Charlie Chaplin lajunya aku masak nasi lemak dan tuna sandwich...nak potong timun dan sebagainya.. Mula la aku pasang siren pagi tu suh budak2 semua bangun cepat dan tolong mama kat dapur..dengan2 cik abang pun kena sound...Cepatttttttttttttt...!!!!!!!!!!!! Janji boleh sampai kat meeting point tepat jam 7pagi........ Alhamdulillah sempat jugak semua tu siap dan kami keluar rumah jam 655 pagi.. Ingatkan kami dah terlambat rupa rupanya kami kereta yang ke 3...Fuhhhhhh.....kecoh je lebih mama nih..
Sementara menunggu member2 lain sampai...kami pun apa lagi...snap sana...snap sini.....walaupun muka baru bangun tidur...hehehehehe.. Pagi tu agak sejuk dan semua dah ready dengan jacket masing2..

Tengok la muka baru bangun tidur......baru nak warming up!!!

Ni la pakcik Drebar kitaorang......not bad..hensem looking guy!!!!! Bergaya dengan kereta sewanya...LAND CRUISER V8.....mantop gitew!!!

Let's start our journey........melalui kawasan2 kampung.....syok jugak. Nampak ladang2 tamar kiri dan kanan....

Ni la kapal terbang yang sepatutnya kami naik tapi........enjin takde..huhuhuhu!!!

Then kami berhenti di rest area sat untuk isi minyak dan buang apa yang patut sebelum masuk ke desert... Kat desert dah la takde tandas.....so kalau nak melepas kena la pandai2 sendiri.

Tersangkut pulak kereta Amir Zalia sebab rupa2nya kereta ni bukan 4WD.....2WD jer.....Takpe2....mujur ada kereta yang masih kosong..so boleh la menumpang.

Sementara menunggu memindahkan barang2 ke kereta lagi satu...sempat la posing sat...hehehehe Ganas gitu!!

Setelah melalui hiruk pikuk di padang pasir yang luas......sampai juga kami ke destinasi..Syukur alhamdulillah......Aku sempat jugak merasa pandu kereta Land Cruiser setelah 3 tahun duk Saudi..inilah kali pertama aku bawak kereta....Yahooooooo..!!!!

Jom kita panjat bukit.......tapi kan.....terasa teramat la penat sebab badan dah berat..huhuhuh!!!!!!!

As usual.....posing adalah wajib!!!

Kumpulan nasyid lelaki......

Seram tengok depa nih....aiishhhhhh!!!! Longgar kepala lutut nih!

The edge....(gambar fr bro Rahim)


Ni la aksi terbang tapi tak terbang kemana pun..........


kumpulan nasyid perempuan.....

Memang kami happy sangat.........Terima kasih Fina n hubby ajak kami pi rombongan cik kiah nih. Kami betul2 enjoy......
Group foto...(gambar fr bro Rahim)



krukkk...krakkkk...krukkkkk.....krakkkk.....bunyi perut masing2. Jom cari port yang sesuai untuk menjamu selera. Ini la acara yang dinanti nantikan.......makan dan makan lagi...hehehehe!!!

Pelbagai juadah........rajin mak mak di Riyadh ni.....
Kami bergerak balik keluar lebih kurang jam 2 petang then kami singgah lihat "Desert Watermelon"...tapi buah ni tak boleh makan sebab katanya beracun tapi tak tahu la pula kesahihannya. Takde sapa plak yang try makan hari tuu...so...wallahualam...

Sebelum berpisah......kita posing lagi okeyyy..

Tengoklah....semua abaya dah comot semacam.....hehehehe tapi tetap berseri muka kami semua...Bye semua Ila Liqo'........................

Malam tu famili ku dan beberapa famili di jemput makan malam kerumah kak Nafizah....Syukur alhamdulillah dapat kami menjamu selera. Menu tuan rumah memang sedap...Laksa Penang dan nasi dagang. Terima kasih tak terhingga kepada Kak Naf dan suami menjemput kami dan semoga sentiasa dimurahkan rezeki...Ameen


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...