Saturday, October 9, 2010

BACK TO REALITY......

SAYU.......... (packing)

Setelah hampir 3 bulan di bumi Malaysia, terpaksa la kami melangkah kembali ke bumi Saudi demi mencari sesuap nasi.. Bermula kisah menjelajah Giant, Tesco, pasar..kedai2 untuk mencari bahan2 dapur(yang takde kat saudi) selama setahun. Kalau tak bawak...rugi plak rasanya.... Kami ada 180kg jer dibenarkan untuk dibawa pulang.... Keluar rumah dari Shah Alam pukul 4 petang dan alhamdulillah kami terbang ke udara pukul 745 malam dengan Emirates Airlines. .......BYE..Ila Liqo' Malazia..!!

KLIA......

Kids On Board....

Transit @ Dubai 2Hrs



Touched Down Riyadh@ 230am

Syukur kami sampai jugak KKIA dan macam biasa la bila dah masuk sini....bermula mengharungi kehidupan yang kengkadang membuat jiwa ini stress dengan perangai segelintir A**b nih....Masa di imigresen 1 beg dan 1 kotak kena di buka sebab ada botol kicap..heheh depa ingatkan alcohol...cheetttt!!!.... "Fi Alcohol hina" Depa ingat aku minum air setan tu kaaa...poraahhh!!! Lagi satu kotak kena bukak pasal ada sachet banyak2..depa ingatkan dadah kut...huhuhuhuh!!!! Dah berpuluh kali kuar masuk saudi ..ini first time beg kena selongkar..tapi Alhamdulilllah semua lepas bila tau kira ni dari Malaysia... pegawai tu siap gelak2 lagi dengan kitaorang bila tahu kami dari Malaysia... Kalau dari Malaysia ni depa layan kita lebih sikit...syukur la jugak!!

Thanks sangat sangat kat Amir, Hazita dan Mustaqim kerna sudi mengambil kami yang sarat dengan barang2, almaklum laaa.....7 bags n 4 boxes.


Thanks Hazita n Amir kerana sudi mengajak kami lunch dan beraya sekali petang tuu.....Kenyang perut kami dan semoga u all dimurahi rezeki yang melimpah ruah...Luv u!!

........................borak2 sampai jam 9 malam.... Malam tu sampai rumah sampai kul 1 pagi pasal ada sambutan National day...giler2 punya traffic jam. Sepatutnya boleh sampai rumah 15 minit tapi dah jadi 3 jam sambil melayan perangai dan keletah budak2 Arab ni berpesta tak hengat dunia kat jalanan...itu la mereka.....kesiannnnn!!!

UNPACKING.......ermmmm!!Packing.......unpacking........packing.....unpacking..........grrrrrr!!!!.. Inilah benda yang paling aku rimas bila hidup di perantauan.....tapi apakan daya..!! Takpe la kan... Barang2 ni semua wajib di bawa kalau tak mesti menyesal tak terhingga.. Kicap kipas udang ..cili sos...sos tiram..dan banyak lagi laa.....(stok untuk setahun) iyer la tuuuhhh!!

Kuih raya ni ada la bawak sikit2 dan siap dengan balang2 kuih sekali sebab malas nak simpan2 kat umah Shah Alam...Cik abang sumbat2 semua sekalu balang kuih tu dalam kotak...tunggang langgang kuih tu semua...heheheh... Mujur tak pecah! Mahal tau balang tuh!! Rm 18 sebijik.!

Milo, susu 456, ketupat, nestum pun ada. Milo kat sini mahal bebenor...susu tu untuk Ijan sebab dia kata susu arab tak sedap...heheh


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...